4 cze 2014

Konfitura truskawkowa

 

Gdy moja mama robiła dżem truskawkowy, zawsze była o niego walka. Znikał w mgnieniu oka (a jak był potrzebny, to nikt się nie chciał przyznać, że go zjadł :) ). Dlatego ja co roku staram się zrobić chociaż parę słoiczków tego wspaniałego przetworu. Na szczęście udało mi się kupić truskawki z domowej uprawy. I jeszcze dostałam 2 kg w gratisie :)
Dzięki cytrynie dżem nie jest mdły i ma piękny, jaskrawy kolor. Z tego przepisu wyszło mi 10 większych słoików.


Składniki:

3 kg truskawek
1,5 kg cukru
3 opakowania konfiturex 2:1
sok z 1/2 cytryny
skórka z 1/2 cytryny


1. Słoiki na dżem dokładnie myjemy, a następnie wyparzamy w piekarniku nagrzanym do 50*C do momentu, aż będą suche. Truskawki myjemy w zimnej wodzie i usuwamy szypułki. Wkładamy je do dużego naczynia, zasypujemy konfiturexem, dokładnie mieszamy i doprowadzamy do wrzenia (co jakiś czas mieszamy, aby się nie przypaliły).


2. Miałam bardzo duże owoce, dlatego lekko je rozbiłam tłuczkiem do ziemniaków (chciałam mieć w konfiturze również całe kawałki). Do truskawek dodajemy sok z połowy cytryny i startą skórkę. Wsypujemy 1,5 kg cukru, a następnie mieszamy ok 3 minut, aby cukier się dobrze rozpuścił.


3. Do wyparzonych słoiczków wlewamy gotową konfiturę i szczelnie je zakręcamy. Słoiki odwracamy do góry dnem na ok. 5 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz